
Парадоксально, але факт! В умовах зниження індексу очікування ділової активності в торгівлі (ІОДА) та при постійному збільшенні цін, український ринок електроніки демонструє стрімке зростання. Кількість тільки онлайн-покупок у сегменті електроніки та мобільних аксесуарів 2024 року перевершила показники минулого року більш ніж на 15 % і продовжує зростати. Причому зростання з місяця в місяць збільшується майже на 1%.
За даними офіційної статистики за секторами, зростання ринку радіоелектроніки склало:
- споживчої електроніки – +18%;
- офісної електроніки – +15%;
- електронних компонентів та витратних матеріалів, включно з роздрібним та оптовим продажем мобільних аксесуарів – +7%;
- телефонів і телекомунікації - +6%.
Аналіз ринку електроніки та мобільних аксесуарів показав, що середній чек покупки в категорії електроніки становить 2085 грн.
У ТОП міст за найбільшим числом продажів електроніки та аксесуарів у 2024 році входять:
- Дніпро - 3887 грн;
- Львів - 3125 грн;
- Київ - 3045 грн;
- Вінниця - 2925 грн;
- Полтава - 2725 грн;
- Одеса - 2524 грн;
- Кривий Ріг - 2364 грн;
- Запоріжжя - 2243 грн;
- Харків - 2243 грн;
- Кам'янець-Подільський - 2204 грн.
Основні тенденції ринку електроніки України 2024
Як основні тенденції, що характеризують український ринок електроніки та мобільних аксесуарів, фахівці відзначають:
- зростаючий інтерес покупців до смартфонів та інших мобільних пристроїв, а також прагнення користувачів поліпшити їхню функціональність та захист;
- велика різноманітність продуктів та широкий їх вибір – від захисних чохлів і стекол до навушників і зарядних пристроїв;
- зростання останнім часом популярності так званих «розумних» аксесуарів, таких як фітнес-браслети і смарт-годинники;
- тренд, що намітився на кастомізацію та модульні рішення, що виявляється у бажанні покупця отримати унікальні та персоналізовані аксесуари;
- висока конкуренція між місцевими та міжнародними брендами, яка змушує виробників постійно перебувати у пошуку, представляючи на вітчизняний ринок електроніки та мобільних аксесуарів інноваційні рішення і покращені технології поліпшені технології, такі як, наприклад, бездротові зарядні пристрої та аксесуари з підтримкою нових стандартів;
- цінові коливання залежно від бренду і якості, які особливо сильно проявляються в умовах економічної нестабільності;
- сектор є-commerce, що набирає популярності, – торгівля через онлайн-магазини та маркетплейси, наприклад, реалізація мобільних аксесуарів через інтернет у 2024 році склала 60% від загального обсягу продажів.
Зазначені тенденції формують динамічне середовище на українському ринку електроніки та мобільних аксесуарів, що розвивається.
Багатьох підприємців, які займаються реалізацією мобільних аксесуарів, цікавить питання, пов'язане зі статистикою попиту на окремі позиції. Адже це безпосередньо впливає на формування асортименту і, як наслідок, на збільшення прибутку.

Тенденції такі. Високі показники кількості продажів смартфонів в інтернет-магазинах та інших інтернет-майданчиках стали наслідком зростаючого попиту і на аксесуари до них. У цьому плані пальма першості належить захисним чохлам на смартфони – 35% від загального обсягу продажів. За ними йдуть навушники і гарнітури – 25%, зарядні пристрої – 20%, фітнес-браслети і смарт-годинники – 15% та інші аксесуари – 5%.
Як видно із зазначених цифр, роздрібний та оптовий продаж аксесуарів для мобільних телефонів сьогодні переживає зліт та, судячи з усього, зростатиме і в найближчому майбутньому. А це означає, що ймовірність отримання хорошого прибутку магазину з продажу електроніки та аксесуарів висока.
Статтю підготовлено за результатами щомісячних досліджень НБУ та матеріалів аналізу ринку електроніки України, з якими поділився портал Delo.








































-menu-medium.jpg)




























-medium.jpg)
-medium.jpg)